Lelaki Kurang Tampan Ini Jadi Sensasi dan Membuat Banyak Orang Iri Kerana Isterinya Sangat Cantik

Lelaki bernama Mei Aicai mendadak menjadi sensasi di China. Gambar-fotonya bersama isterinya yang cantik, Mei Dasha asal Ukraine beredar luas sehingga menjadi perbincangan luas.

Mei Aicai ini berasal dari provinsi Hebei di China. Tahun 2001, dia gagal ujian masuk perguruan tinggi yang diidamkannya kerana prestasi belajarnya di bawah standard yang ditetapkan.


Mei Aicai-Mai Dasha
Foto ini memperlihatkan kehidupan keluarga kecil Mei Aicai dan Mei Dasha yang bahagia


Maka ia memutuskan menuntut ilmu di luar negeri. Ia memilih ke Ukraine kerana mudah mendapatkan visa serta kos relatif murah dengan harapan disana boleh mendapat kehidupan lebih baik.

Sebelum masuk kampus, dia menjalani setahun masa persiapan untuk menyesuaikan diri dan belajar bahasa tempatan. Orang tuanya menyokong sepenuhnya meski tidak boleh membantu banyak secara kewangan. "Dua tahun pertama, aku hanya makan kentang atau kol, kerana dua makanan itu harganya paling murah di Ukraine," katanya lagi.

Mei Aicai-Mei Dasha
Wajahnya memang jelek, namun kecantikan istrinya ini membuat lelaki manapun merasa cemburu
Setelah masa persiapan setahun, Mei masuk ke Kharkov Academy of Fine Arts. Tapi dia sebenarnya tidak boleh menggambar. Pada semester pertama, dia hanya sibuk main game atau pingpong, jarang masuk kuliah.

Mei Dasha
Ini salah satu foto yang membuat banyak orang iri dan memberikan komentar nyinyir

Tapi justru pada saat main pingpong, dia bertemu wanita cantik jelita. Entah rayuan maut apa yang dikeluarkan Mei, ia berhasil memacari wanita itu. Bahkan kemudian menjadi istrinya dan memakai nama baru, Mei Dasha.

Mei dasha
Selain sangat cantik, Mei Dasha juga bertubuh seksi

.Dicetuskan suntikan semangat dari sang kekasih, Mei merintis usaha sendiri. Sekarang ia sudah berjaya menjalankan syarikat eksport import. Walaupun baru-baru ini, dia mampu membeli tanah seluas 3,000 meter persegi yang akan dibina sebuah vila.

Mei jelas merasa bersyukur punya isteri super cantik. "Mungkin dia masih muda tetapi pemikirannya sangat dewasa. Prestasinya di sekolah sangat bagus dan di rumah, dia adalah isteri yang baik. Dia suka membersihkan rumah," katanya tentang isterinya.

Mereka menjalani hidup perkahwinan yang bahagia dan telah dikurniakan seorang anak lucu. Tak dapat tidak, kisah hidupnya menimbulkan kegemparan di seluruh China hingga Jepun dan Korea. Banyak komen yang membicarakan kehidupan Mei



Mei Dasha

Ada yang mengulas sinis. "Wanita ini mungkin mau menikahinya kerana wang," tulis sebuah komen. Akan tetapi sepertinya, sang isteri sudah lebih dulu jatuh cinta walaupun sebelum Mei punya banyak wang. Banyak yang memuji Mei dan kejayaannya.

"Lelaki ini punya EQ yang mungkin lebih tinggi daripada IQ. Tidak banyak orang yang seberuntung dia. Semoga dia, isteri dan anaknya selalu bahagia," tulis yang lain.

Mei Dasha kerap menghantar foto-foto peribadi yang membuat kaum lelaki menahan nafas. Ini salah satu fotonya yang paling mendapat banyak komen

Mei Dasha dikenali cukup sering mempostng foto-fotonya yang membuat banyak lelaki "melopong" di Weibo. Walau dia semakin beken, namun ia tetap dikenali rendah hati.
(Drama Fever, Lolipop, Sinocities, Weibo)
0 Komentar untuk "Lelaki Kurang Tampan Ini Jadi Sensasi dan Membuat Banyak Orang Iri Kerana Isterinya Sangat Cantik"

 
Copyright © 2014 the rock - All Rights Reserved
Template By Catatan Info