Parah, Seorang Guru Ajak Muridnya Tonton Filem Dewasa!

Apa yang dilakukan oleh guru Australia ini benar-benar tak masuk akal. Guru yang diketahui bernama Craig Treloar tersebut mengajak muridnya untuk menonton filem porno di sekolah. Gila!

Hal itu terungkap setelah akhbar Sydney Morning Herald, Selasa (24/2), mencari sebuah dapatan baru mengenai kes itu. Berdasarkan hasil siasatan, ada dua guru yang mempunyai perilaku seks menyimpang.

Craig bekerja di Knox Grammar School ternyata adalah seorang pedofilia. Kelakuan tak senonoh itu berlaku pada tahun 1984 silam namun baru terungkap baunya belakangan ini.


Knox Grammas School @foto: brisbanetimes.com.au
Knox Grammas School @foto: brisbanetimes.com.au
 
Satu hal yang menjadi perhatian khusus adalah izin mengajar bagi craig Treloar. Craig boleh terus mengajar selama 25 tahun dengan track record buruknya tersebut.

Sedangkan Vance, salah seorang guru dengan perilaku seks menyimpang lain justru disebut sebagai salah satu guru yang memberikan dedikasi penuh. "Vance sangat berpengalaman dan dia tahu seni dan cara mengajar," kata Kepala Sekolah Ian Patterson saat memberi keterangan di hadapan Sidang Dewan Etik Pendidikan pada 1991.
Tragedi dunia pendidikan Australia itu tentu memancing banyak respon dari pelbagai kalangan salah satunya perkumpulan bekas murid. Perkumpulan bekas murid menuding Dr. Ian Paterson yang merupakan kepala sekolah tempoh 1969-1998 telah melindungi dua guru pedofilia tersebut.
0 Komentar untuk "Parah, Seorang Guru Ajak Muridnya Tonton Filem Dewasa! "

 
Copyright © 2014 the rock - All Rights Reserved
Template By Catatan Info