Inilah Transgender Berwajah Paling Cantik Di Dunia

Saban kali Nong Poy memuat naik fotonya ke jejaring sosial, beribu-ribu follower di Twitter dan Instagram menyambutnya gila-gilaan. Sudah jamak komen semacam "Ya Tuhan, kamu sangat cantik" atau "Aku sangat suka baju kamu!"

1
Asal anda tahu, Nong Poy yang kini jadi selebriti dunia maya adalah seorang waria. Warga negara Thailand ini beberapa kali dinobatkan sebagai transgender paling cantik sedunia, seperti yang dilaporkan oleh rocketnews24.com, Selasa (17/2).

Para fans berat ladyboy ini menilai wajahnya mirip megastar China, Anegla baby. Poy memang sangat popular di China, Hong Kong, dan Taiwan.


2

Nong Poy yang bernama asli Treechada Petcharat mulai menapaki kerjaya di dunia hiburan Thailand pada 2004. Kewujudan mengejutkan awam, kerana kecantikannya terlalu sempurna untuk saiz waria.

Pada 2005 dia memenangi pertandingan Miss International Queen yang berprestij. Dia lantas melambung ke level Asia selepas membintangi filem Hong Kong "White Storm" pada 2013.


3
Di salah satu babak, Nong Poy melakukan adegan ciuman dengan salah satu pelakon utama Nick Cheung. Si pelakon sempat mencuci mulut selepas tahu lawan mainnya transgender. Tindakan tersebut membuat awam membela Poy.

Poy baru-baru ini memenangi Sina Weibo di tahun 2014 "Thailand Person of the Year Award" untuk kehadirannya di media sosial dan berakting di film China. Dia berharap ini akan membantu banyak orang untuk mengenal tentang Thailand.
0 Komentar untuk "Inilah Transgender Berwajah Paling Cantik Di Dunia"

 
Copyright © 2014 the rock - All Rights Reserved
Template By Catatan Info