Inilah Gadis Cantik Dengan Wajah Paling Sempurna Di Dunia

Apabila ditanyakan seperti apa dan bagaimanakah wajah yang paling sempurna, pasti banyak dari kita yang langsung menyebut nama-nama tokoh popular sebagai jawapannya. Alasannya adalah kerana kecantikan dan keseksian tubuh mereka sudah tidak perlu dipersoalkan lagi. Namun di Inggeris anggapan tersebut tidak berlaku.

Bukan Victoria Beckham, Jordan Carver, Kate Winslet atau pelakon-pelakon cantik Hollywood yang mendapat gelaran tersebut, melainkan seorang gadis dari kalangan rakyat biasa. Gadis ini disebut sebut mempunyai bentuk wajah yang paling sempurna serta simetri apabila diukur menggunakan sudut pandang para ahli kecantikan. Dia memenuhi semua nisbah optimum antara mata, mulut, dahi, dagu dan pipi. Bahagian wajahnya disebut paling pas dan paling sesuai dengan cetak biru / formula-formula dan disandarkan yang berlaku secara antarabangsa mengenai wajah yang paling sempurna


Florence Colgate
Salah satu foto Florence yang membuatnya menjadi gadis berwajah paling sempurna di dunia. Senyum manis dan keindahan matanya boleh membuat para lelaki meleleh

Wanita yang mempunyai struktur wajah paling sempurna adalah seorang gadis cantik bernama Florence Colgate asal Kent. Florence dinobatkan sebagai gadis dengan wajah paling sempurna saat masih berusia 18 tahun dan berstatus pelajar Sekolah Menengah Warden House Primary School, 3 tahun silam.

Florence Colgate
Ini rumusan yang membuat Florence menepuk gelar sebagai wanita dengan wajah cantik paling sempurna di dunia

Florence menyandang gelaran sebagai wanita dengan wajah sempurna selepas mengalahkan 8,000 orang lain dalam pertandingan ini. Dalam pertandingan ini, para peserta dilarang melakukan pembedahan plastik atau kejuruteraan lain pada wajah (seperti misalnya suntuk botox, suntik Vitamin C), dan tidak dibenarkan memakai solek. Dan, Florence berjaya menepuk gelar dari sistem pemilihan yang ketat ini.

Selain dirinya, ada beberapa selebriti dunia yang mempunyai wajah paling sempurna dan simetris seperti Elizabeth Hurley, Jessica Alba, Shania Twain.

Florence Colgate
Florence (kanan) dan ibundanya dalam sebuah acara talkshow televisyen yang disiarkan secara langsung ke seluruh Inggeris. Walau mempunyai wajah menawan, ia menolak tawaran menjadi model, sebuah kesempatan yang mungkin membuatnya kaya raya dan mendapat banyak wang dalam masa singkat


Florence mengaku ia tidak suka memakai solek untuk wajah. Dalam kesehariannya ia hanya menggunakan bedak wajah saja. Wajahnya kerap disamakan dengan model seksi Kate Upton.
0 Komentar untuk "Inilah Gadis Cantik Dengan Wajah Paling Sempurna Di Dunia "

 
Copyright © 2014 the rock - All Rights Reserved
Template By Catatan Info