Ada Hujan Duit, Penduduk Di Dubai Menjadi Gempar

Ada Hujan Duit, Dubai Menjadi Gempar

Jika biasanya hujan berbentuk air atau ais, tetapi di kawasan Dubai ini hujan bukanlah berbentuk air, melainkan wang. Wow!

Saat dilaporkan dailymail, fenomena hujan ini dialami oleh pengguna kenderaan di jalan raya Dubai. Akibatnya banyak dari pejalan kaki ataupun penunggang kereta mengutip wang tersebut di jalanan. Alhasil, lapuk pun tak dapat dielakkan. Ribuan keping wang pecahan 500 dirham atau setara Rm800 berterbangan di jalan raya.


Banyak yang hairan dengan wang misteri tersebut, bagaimana hal itu boleh terjadi. Dianggarkan wang yang jatuh tersebut berjumlah 2 hingga 3 juta dirham atau . Lembaran wang itu, ditiup angin hingga mencapai wilayah Umeirah, Dubai selama beberapa minit, tapi tak seorang pun tahu dari mana asalnya.


"Hari itu angin bertiup kencang. Isteri saya terjebak macet dan ia melihat wang jatuh dari langit. Itu benar-benar hujan wang. Lembaran 500 dirham yang jumlahnya sangat banyak, peristiwa seperti ini tak berlaku setiap hari, "ujar seorang warga tempatan.


Akibat peristiwa aneh ini, polis langsung membawa perintah jalanan yang penuh dengan pelumba kereta ataupun pejalan kaki.

Jika Anda tak percaya, berikut video singkatnya:


0 Komentar untuk "Ada Hujan Duit, Penduduk Di Dubai Menjadi Gempar"

 
Copyright © 2014 the rock - All Rights Reserved
Template By Catatan Info