Seram..!! Selama 15 Tahun Lelaki Ini Tinggal Dalam Liang Lahad Di Pemakaman Sunyi

Seorang tunawisma di Serbia, Bratislav Stojanovic (44 tahun), telah tidur bersama mayat sejak 15 tahun lalu di sebuah pemakaman di kota Nis, Serbia. Ia tidur bersama orang mati di pemakaman sunyi yang telah berusia lebih dari seabad tersebut dalam sebuah liang lahat.

Baginya, liang lahat tempat tinggalnya ini bagaikan istana karena jauh lebih nyaman dan aman dibandingkan dengan tidur di jalanan atau emperan.

Bratislav Stojanovic
Bratislav Stojanovic memasuki "rumahnya" untuk istirahat siang

Ia terpaksa tinggal di pemakaman sejak 15 tahun lalu kerana terjerat hutang dalam jumlah besar yang mengharuskannya terpaksa menjual rumahnya. Sedangkan saat itu ia tidak mempunyai pekerjaan tetap. Selepas berbulan-bulan ia luntang-lantung di jalanan, ia memutuskan tinggal di pemakaman tersebut kerana lebih nyaman.

Stojanovic mengatakan bahwa tidur bersama orang mati tidak menakutkan seperti yang dikira banyak orang. "Pada mulanya saya memang sangat takut, namun lama kelamaan menjadi terbiasa", ujarnya.

Bratislav stojakovic
Kala malam tiba, suasana pemakaman yang sunyi ini dingin dan mencekam. Bratislav Stojanovic menggunakan lilin sebagai perapian "rumahnya" ini untuk menghangatkan badan.

Ia bahkan senang apabila ia ditakdirkan meninggal di tempat tersebut kerana "..setidaknya saya dapat meninggal di tempat yang sesuai", katanya.
(Reuters, IB Times)
0 Komentar untuk "Seram..!! Selama 15 Tahun Lelaki Ini Tinggal Dalam Liang Lahad Di Pemakaman Sunyi "

 
Copyright © 2014 the rock - All Rights Reserved
Template By Catatan Info