Inilah Yang Di Katakan Pintu Menuju Syurga Yang Ada Di Negeri China?

Adakah anda pernah mendengar Gunung Tianmen yang berada di China? Konon khabarnya gunung ini merupakan pintu menuju syurga dan di sebut sebagai Heaven Gate? Apakah benar bahawa Gunung Tianmen ini merupakan pintu gerbang menuju syurga yang telah beredar luas di masyarakat dunia khususnya di China?

Namun, bukan syurga yang anda dan saya yakini dalam kepercayaan kita masing-masing, iaitu sebuah tempat akhir bagi manusia-manusia yang baik dan tak berdosa, melainkan heaven gate asal China ini merupakan sebuah objek pelancongan yang sangat terkenal di dunia kerana keindahan alam dan keindahan lokasi yang tak jarang di temukan di belahan dunia lain.


Heaven Gate Mountain (c) mgur.com
Ketika melihat objek pelancongan gunung Tianmen ini, namun tidak berlebihan jika gunung ini benar-benar sangat mengagumkan baik dari lokasi dan alamnya sehingga di sebut sebagai heaven gate mountain. Gunung Tianmen ini mempunyai ketinggian mencapai 131 m dan juga mempunyai kedalaman sehingga 60 m. Kerana hal ini lah (ketinggian) dan juga lubang besar yang telihat jelas semasa mendaki gunung ini, gunung ini benar-benr seperti kelihatan menyerupai sebuah gerbang yang menuju ke langit yang serig dikaitkan dengan syurga.

Gunung ini berada di koa Zhanjiaje. Bagi kebanyakan petualang dan pendaki, lebih memilih mendaki gunung tersebut di bandingkan banyak pelancong lain yang lebih memilih menggunakan kereta untuk mencapai kemuncaknya. Selain itu, para pelancong yang datang juga boleh menggunakan dasilitas yang telah di sediakan seperti kereta kabel untuk mencapai puncak dari gunung Tianmen ini.

Seperti yang di lapor oleh Cultural China, gunung ini di percaya telah ada sejak 263 maasehi yang lalu dan mempunyai kuil yang umurnya mencapai 500 tahun yang di sebut dengan kuil Tianmenshan yang letaknya tepat di atas gunung Tianmen yang biasanya di gunakan oleh masyrakat sekitar unruk melakukan sembahyang .

Gunung Tianmen ini di tumbuhi oleh lebih dari 556 jenis spesies tumbuhan dan lebih dari 433 spesies kayu. Pohon yang ada di gunung ini juga cukup unik iaitu dianggarkan berusia mencapai 2000 tahun dan pokok inilah salah satu penambah keindahan heaven gate mountain. Selain itu juga, terdapat lebih dari 462 spesies tanaman ubat serta lebih dari 300 fauna yang hidup di dalamnnya

Jika anda mempunyai kos yang berlebihan untuk melancong di tempat ini, maka di pastikan anda tidak menyesal dan menjadikan Heaven Gate Mountiain menjadi tempat bersejarah dalam hidup anda sebagai salah satu tempat yang wajib di kunjungi.
0 Komentar untuk "Inilah Yang Di Katakan Pintu Menuju Syurga Yang Ada Di Negeri China?"

 
Copyright © 2014 the rock - All Rights Reserved
Template By Catatan Info