5 Makanan Ini Buat Anda Cepat Tua

Trik untuk awet muda tenyata mudah. Hidup sehat, berpikir positif, dan hindari lima makanan ini. Kelimanya dianggap berpengaruh besar pada kulit.
"Apa yang Anda makan berpengaruh baik atau pun buruk pada kulit," tegas Ariel \dari American Academy of Dermatology.

5 Makanan Ini Buat Anda Cepat Tua
1. Makanan manis
Mengambil makanan manis berlebihan membuat molekul gula akan bercampur dengan protein di tubuh anda. Mencipta advanced glycation
end products (AGES) yang merosakkan kolagen di kulit. Selain itu, gula juga boleh merosakkan gigi kerana membuat bakteria membiak.

2. Alkohol
Pengambilan alkohol berlebihan membuat lever anda rosak. Padahal lever yang sihat berguna untuk membuang racun di tubuh. "Jika racun terkumpul di lever dan tidak hancur dengan baik, kulit anda akan mengalami pelbagai masalah seperti jerawat, bengkak, dan keriput,"
5 Makanan Ini Buat Anda Cepat Tua

3. Anggur putih
Minuman anggur putih ternyata memberi kesan hebat pada gigi anda. Apabila anda kita mengambil ini di malam hari dan keesokan paginya meminum kopi, kemungkinan besar noda akan tertinggal di gigi.

Triknya adalah dengan tidak tergesa-gesa gosok gigi sehabis makan anggur putih. Kerana gigi yang sudah terkena minuman asam lalu terkena ubat gigi, akan terdedah terkena hakisan.



4. Daging berarang
Ayam atau daging yang dibakar meninggalkan bekas arang. Inilah yang boleh mencetuskan penuaan di dalam tubuh. Untuk mengakalinya, anda
cukup menghilangkan bekas arang dan silakan makan daging kegemaran.

5 Makanan Ini Buat Anda Cepat Tua

5. Makanan Masin
Garam berlebih membuat tubuh Anda menahan air hingga boleh menyebabkan tampilan "bengkak".
0 Komentar untuk "5 Makanan Ini Buat Anda Cepat Tua"

 
Copyright © 2014 the rock - All Rights Reserved
Template By Catatan Info