5 Lokasi Yang Dipercayai Sebagai Jambatan Menuju Alam Lain

bagiamana dengan lokasi yang merupakan jambatan menuju alam lain? mendengar kata alam lain, mungkin saja lokasi ini merupakan lokasi yang mistik dan lokasi yang begitu menyeramkan, apakah benar seperti itu? sekurang-kurangnya terdapat 5 lokasi yang di percaya sebgai jambatan menuju alam lain, atau istilah perubatannya adalah sebagai gerbang menuju alam lain.

Ingin tahu seperti apa lokasi yang di percaya sebagai 5 lokasi jambatan menuju alam lain, berikut ulasannya:

#1 . Gerbang Syurga – Tianmen


Yah, lokasi pertama yang merupakan jambatan menuju alam lain adalah Gunung Tianmen. Ternyata yang di maksud dengan alam lain adalah bukan lokasi yang menghubungkan dunia nyata dengan dunia ghaib, namun alam lain yang di maksud adalah keunikan alam yang ada yang seperti sebagai jambatan menuju alam lain. Salah satunya adalah gunung tianmen. Sepintas, tempat kedua ini menyerupai jalan menuju langit yang serupa dengan syurga.
#2. Cahaya Surga - Gua Jomblang

Lokasi ini terletak di Indonesia iaitu di gua jomblang. Lorong yang miliki panjang 300 meter tersebut membawa kita menuju goa Grubung di mana terdapat cahaya matahari yang menembusi masuk dari luweng Grubug yang mempunyai tinggi 90 meter dan membentuk 1 tiang cahaya yang begitu menakjubkan, seakan-akan membawa kita melihat cahaya dari syurga.

#3. Gerbang Neraka - Pluto


Penyelidik yang berasal dari Itali telah menemui sebuah gerbang menuju neraka, tapi bukan ke neraka yang sebenarnya melainkan lokasi ini terdapat sebuah lubang yang terdapat wap CO2 yang banyak yang boleh membunuh sesiapa yang cuba memasukinya. Gerbang ini disebut juga sebagai pluto gate.

#4. Gerbang Neraka Danau Lava – Afar Depression

Sama dengannya dengan yang ketiga, ini merupakan jambatan yang dapat menghubungkan dengan alam lain, yaitu sebagai gerbang neraka tasik lava. Mereka manamainya sebagai Afar Depression iaitu tempat di mana terdapat 2 plat tektonik yang saling bertemu dan hingga saat ini menjadi geologi paling aktfi yang ada di dunia dan menjadi tasik lava terbesar yang pernah ada. Penuh api panas seperti neraka walaupun tidak sepanas neraka, namun lokasi ini juga di kenal sebagai gerbang neraka.

#5. Gerbang Neraka – Namaskaro

Sama tapi tak serupa inilah Gerbang Neraka Namaskaro. namaskaro merupakan kolam lumpur yang mendidih dengan zat sulfur yan ada di atasnya sehingga membuat lokasi ini penuhi dengan gas gunung berapi yang sangat berbahaya. Pemandangan ini beritu mengerikan dan berbahaya hingga pada akhirnya namaskaro mempunyai gelaran sebagai Gerbang Mnuju Valhalla.

Itulah 5 Lokasi yang Dipercayai Sebagai Jambatan Menuju Alam Lain. Walaupun bukan menjadi jambatan menuju dunia ghaib, namun 5 lokasi ini yang mempunyai keunikan masing-masing tentu saja mendapat gelaran yang berbeza-beza baik itu sebagai gerbang neraka ataugerbang neraka versi dunia nyata.
0 Komentar untuk "5 Lokasi Yang Dipercayai Sebagai Jambatan Menuju Alam Lain"

 
Copyright © 2014 the rock - All Rights Reserved
Template By Catatan Info