Kisah Nyata: Nikahi Ketua Suku Terasing, Pengembara Cantik Inggeris Ini Menjadi Ratu Amazon

Seorang traveler cantik asal London, Sarah Begum (21 tahun) membuktikan bahawa cinta itu memang tidak memandang status. Saat melancong ke Amazon untuk membuat filem, ternyata ia malah menikahi sang ketua suku. Kejadian ini sungguh nyata dan bukan fiksyen.

Jatuh cinta dan berkahwin dengan ketua suku di Amazon mungkin adalah hal paling liar yang boleh terjadi, namun ini benar-benar dialami oleh Sarah.


Sarah Begum
Sarah Begum (kanan) terbiasa hidup hedonisme di London, namun kini ia bahagia hidup dekat dengan alam di tengah-tengah Hutan Amazon

Hal unik dan gila ini bermula apabila Sarah traveling ke hutan hujan di Ecuador untuk mendokumentasikan kehidupan suku asli yang terasing di sana. Ia sudah mempersiapkan semuanya kecuali jatuh cint
a.
Sarah Begum Amazon
Ini gambar awal pengembaraan Sarah di Amazon sebelum akhirnya ia menikahi ketua suku disana

Pada awalnya, Sarah menuju ke hutan di Ecuador untuk mem-filmkan kehidupan Suku Huaorani, sekaligus menguji kemahiran untuk bertahan hidup di dalam hutan. Tidak hanya ingin mendokumentasikan kehidupan Suku Huaorani, Sarah juga ingin menunjukkan pada dunia perihal usaha syarikat minyak yang ingin mengusir Suku Huaorani dari tanah kelahiran mereka.

Sarah Begum Amazon
Sarah berfoto bersama keluarga suaminya. Keluarga ini dulu hanya mengenakan pakaian dari tumbuh-tumbuhan dan kulit haiwan

Dalam masa dua minggu, Sarah pun menjalani hidupnya seperti Suku Huaorani yang masih primitif. Tidak disangka, Sarah sempat berkenalan dengan lelaki pejuang dari Suku Huaorani yang bernama Ginkto.

Perkenalan mereka berlangsung biasa, hingga suatu hari Sarah dijemput oleh orang-orang tua ke dalam mesyuarat yang dilangsungkan di pondok sederhana. Sarah yang dijemput pun kaget, kerana orang-orang tua tampil telanjang di dalamnya.

Para tua-tua pun meminta Sarah untuk ikutan telanjang, sesuai dengan tradisi Suku Huaorani. Awalnya Sarah sempat ragu, kerana ia sedang difilemkan kejadian tersebut. Namun Sarah akhirnya bersetuju telanjang untuk lebih memahami budaya mereka.

Sarah Begum Amazon
Sarah mesra bersama suaminya, Ginkto yang tak lain ketua suku Huaorani di pedalaman Amazon


Ternyata, para ketua suku Huaorani kelihatan begitu gembira menerima Sarah. Mereka pun menari dan memahkotai Sarah dengan mahkota yang diperbuat daripada bulu burung kakatua. Siapa sangka kalau Sarah malah dilantik menjadi Ratu mereka.

Sarah pun terkejut akan acara pemahkotaan dirinya menjadi Ratu. Tidak hanya itu, Sarah juga dinikahkan dengan Ginkto yang belum lama dikenalinya. Suku Huaorani mengganggap perkahwinan tersebut sebagai bentuk kepercayaan kepada Sarah.

Sarah Begum Amazon
Sarah Begum kini telah meninggalkan kehidupan hedonisnya dan menetap di Amazon sambil masih bekerja jarak jauh untuk pejabatnya di London

Sarah juga mengatakan kalau Ginkto merupakan pejuang yang menyeronokkan dan seorang pemburu hebat. Tidak hairan kalau Ginkto cukup popular di kalangan wanita Suku Huaorani. Ginkto juga ingin tahu dan bertanya segala hal mengenai kehidupan Sarah di London.
(Daily Mail, Independent, Mirror)
0 Komentar untuk "Kisah Nyata: Nikahi Ketua Suku Terasing, Pengembara Cantik Inggeris Ini Menjadi Ratu Amazon"

 
Copyright © 2014 the rock - All Rights Reserved
Template By Catatan Info