Demi Buktikan Kebersihan, Wanita Ini Rela Menjilat Toilet

foto: copyright thinkstockphotos.com
 
Disiplin merupakan sikap mental untuk mematuhi peraturan dan ketentuan yang berlaku, sekalipun peruntukan tersebut sifatnya sederhana.

Proses pembentukan disiplin mulai dari kegiatan wajib, yang apabila dilanggar akan diberikan sanksi berupa hukuman.

Fenomena sosial yang berlaku, adalah pengertian yang keliru tentang disiplin yang di aplikasikan secara kebablasan, akhirnya menjadi kekerasan yang menakutkan.

Seperti dilansir dari mirror.co.uk, seorang kadet perempuan pada perguruan tinggi kedinasan, yang bernama Ho Liao di anggap jorok oleh sersannya.

Ho undian tidak membersihkan tandas sesuai standard kebersihan. Sarjan yang terkenal galak itu, memerintahkan bawahannya untuk membersihkan seluruh kawasan asrama.

Sarjan bernama Cai Peng itu adalah pengajar pada Sichuan Vocational anad Technical College of Communication di bandar Chengdu, wilayah shicuan, China. Perguruan tinggi ini telah melaksanakan latihan disiplin tentera.

Ho ingin membuktikan kepada sersannya bahawa dia sudah membersihkan dengan baik. Ia lalu berlutut di lantai dan menjilat bidet itu tanpa rasa jijik.

Tindakan ini pun di ikuti oleh kadet yang lain. Mereka membuktikan bahawa bidet dan asrama mereka benar-benar bersih.

Ho mengatakan bahawa dirinya hanya ingin membuktikan, bahawa ia telah bekerja dengan baik.


Ho tanpa rasa jijik menjilat kloset asramanya | foto: copyright mirror.co.ukHo tanpa rasa jijik menjilat kloset asramanya | foto: copyright mirror.co.uk
Melihat aksi Ho ini, sang sarjan akhirnya tidak jadi memberikan hukuman. Ia menyedari bahawa dirinya terlalu keras kepada bawahannya.

Banyak perguruan tinggi di China yang melaksanakan latihan ketenteraan yang mengajar disiplin ketat. Hal ini termasuk menjaga kebersihan dan kebersihan.

Bagi perguruan tinggi, yang telah melaksanakan pendidikan disiplin, seperti pendidikan tentera secara penuh, adalah hal yang tidak bijak, walaupun hasilnya akan kebablasan dan menimbulkan kekerasan.

Memberikan latihan disiplin, seperti kegiatan perploncoan atau sebangsanya akan menimbulkan ekses negatif, yang akhirnya justru menjadi kekerasan terselubung.
0 Komentar untuk "Demi Buktikan Kebersihan, Wanita Ini Rela Menjilat Toilet"

 
Copyright © 2014 the rock - All Rights Reserved
Template By Catatan Info