3 Mahasiswa Muslim Ditembak Mati di Amerika


Tiga mahasiswa Muslim di Chapel Hill, Carolina Utara, Amerika Syarikat, terkorban akibat penembakan secara sadis. Mereka meninggal seketika akibat luka tembak di kepala

Seperti dipetik Dream.co.id dari onislam.net, Khamis, 12 Febuari 2015, ketiga mahasiswa itu adalah Deah Shaddy Barakat, 23 tahun, Yusor Mohammad Abu-Salha, 21 Tahun, dan Razan Mohammad Abu-Salha, 19 tahun. Ketiganya merupakan satu keluarga.

Jazad mereka ditemui di kompleks asrama Universiti Carolina Utara. Menurut pegawai keselamatan tempatan, penembakan tersebut berlaku pada pukul 05.11 waktu setempat.

Tetapi, kejadian ini ternyata tidak diketahui oleh warga sekitar. Mereka baru tahu ada insiden tersebut setelah polis datang ke lokasi.

Pihak polis menyatakan telah menangkap pelaku penembakan tersebut bernama Craig Stephen Hicks, 46 tahun. Dia dijerat dengan tiga tuduhan sekaligus.


Hicks menyatakan dirinya adalah seorang penganut paham ateis. Dia mendedahkan latar belakangnya pada media sosial Facebook dan sempat memuat naik beberapa tulisan dan gambar yang menghina semua agama.

Insiden ini kemudian menuai pelbagai kecaman di media sosial twitter dengan hastag #ChapelHillShoothing. Penyebabnya, tidak ada satu media pun yang memberitakan insiden ini.

"The #ChapelHillShooting took place 9+ hours ago. Still no coverage fromCNN,FoxNews,MSNBC and major outlets, (#ChapelHillShooting terjadi 9+ jam lalu. Tetapi tidak ada pemberitaan dariCNN,FoxNews,MNSBC dan beberapa media besar lain), "kicau Dena Takruri.

Kecaman lain juga dikicaukan oleh akaun milik Farhan Khan Virk. "These 3 Muslim Students are shot dead in #ChapelHillShooting today but US Media did not show them even once till now! (3 mahasiswa Muslim ditembak mati di #ChapelHillShooting tapi media AS tidak memberitakannya hingga hari ini," twittnya.
0 Komentar untuk "3 Mahasiswa Muslim Ditembak Mati di Amerika "

 
Copyright © 2014 the rock - All Rights Reserved
Template By Catatan Info