Panchira 2015, Pameran Mengintip Seluar Dalam di Jepun



Jepun terkenal dengan hal-hal yang berbau unik dan sedikit aneh. Seperti pameran yang satu ini, iaitu pameran memaparkan seni mengintip seluar dalam.

Dilansir dar Rocketnews, Panchira adalah pameran foto yang memfokuskan seluar dalam sebagai tema utamanya. Panchira sendiri dalam bahasa Indonesia bererti foto seluar dalam yang sering dikaitkan dengan hobi lelaki mesum untuk mengintip atau mencuri gambar seluar dalam para wanita.

Ternyata, hal mesum ini juga boleh menjadi sebuah karya seni yang seni jika dibungkus dengan baik. Pameran ini diadakan oleh dua wanita cantik, Lewi Saito dan Namada yang juga bekerja sebagai model dan cosplayer.


Pameran yang digelar selama seminggu pada 9 hingga 15 Februari lalu meyedot animo pengunjung yang sangat banyak. Tercatat 20,000 pengunjung dari tua hingga muda serta wanita dan lelaki datang ke bangunan Asakusabashi di Tokyo untuk menghargai hasil seni ini.

Pameran tersebut memaparkan foto-foto hasil bidikan seluar dalam baik sengaja ataupun tidak. Selain itu, ada juga foto besar di mana para peminat Panchira boleh berlatih mengambil gambar yang baik dan benar. Cosplayer juga dimunculkan untuk menjadi model Panchira dan pengunjung bebas memotretnya.

Ini merupakan pertama kalinya pameran ini diadakan secara besar. Namun, Lewo dan Namda tak menutup kemungkinan untuk mengadakan lagi pada tahun depan
0 Komentar untuk "Panchira 2015, Pameran Mengintip Seluar Dalam di Jepun"

 
Copyright © 2014 the rock - All Rights Reserved
Template By Catatan Info