Demi Menarik Pelanggan,Pramugari Syarikat Penerbangan Semuanya Berbikini



Syarikat penerbangan Vietnam, VietJet Air, diterpa oleh gelombang protes keras. Hal tersebut kerana tersebarnya gambar para pramugari dari syarikat tersebut sedang menggunakan bikini dan dipercayai foto tersebut dibuat sebagai bahan promosi.

Dalam banyak foto para pramugari mereka yang hanya mengenakan bikini dan tersebar melalui sosial media ini kelihatan beberapa model wanita berpose seksi sambil mengenakan bikini dengan warna yang serupa dengan syarikat penerbangan VietJet Air

Pramugari VietJet Airlines Berbikini
Salah satu gambar yang diupload oleh Ngoc Trinh ini ternyata belakangan merupakan salah satu foto rasmi untuk promosi VietJet Airlines


Berkaitan hal tersebut, Trinh Ngoc, seorang model pakaian dalam terkenal di Vietnam terkena kritikan keras kerana memuat naik foto-foto tersebut. Diduga foto tersebut dilakukan dalam rangka kempen atau bahan promosi seterusnya yang akan dilakukan oleh pihak VietJet Air.

Ngoc Trinh VietJet Airlines
Ini foto rasmi yang juga diupload oleh Ngoc Trinh

Dalam laman Facebook Trinh, foto tersebut diberi keterangan, "Baru saja menyelesaikan sesi foto untuk promo VietJet Air selama 12 jam nonstop dari pk. 09.00 am hingga 09.00 pm".

Pramugari Berbikini VietJet Airlines
Ini gambar terakhir yang jadi bahan iklan rasmi yang diupload Ngoc Trinh


Foto-foto tersebut yang kemudian beredar luas dan menuai protes. Kebanyakan protes tersebut ditujukan kepada VietJet Air yang dengan sengaja menggunakan pelbagai keindahan tubuh wanita guna mempromosikan syarikat tersebut.

Ngoc Trinh VietJet
Ngoc Trinh memuat naik foto-fotonya bersama model lain saat berhenti seketika ke Instagram. Inilah salah satu bukti yang membuat para petinggi VietJet Air tak boleh menafikan


Gambar-gambar tersebut kemudian dikeluarkan dari laman Facebook Trinh. Salah satu petinggi dari VietJet Air membantah jika foto-foto yang beredar luas itu merupakan sebahagian daripada kempen iklan maskapainya yang akan digunakan seterusnya
.
Ngoc Trinh Vietjet Air
Foto manja yang diupload Ngoc Trinh ini tak luput dijadikan bukti



Namun Pengarah pembangunan VietJet Air, Vu Pham Nguyen Tung berkata foto-foto tersebut masih dalam pertimbangan, sama ada akan digunakan atau tidak oleh pihak VietJet Air.

Pramugari VietJet Air Berbikini
Ngoc Trinh juga memuat naik fotonya saat menjalani sesi photoshoot di dalam pesawat ini


"Kami belum memutuskan sama ada kita akan menggunakan foto-foto ini atau tidak," katanya ketika membantah bahawa kebocoran foto itu merupakan taktik promosi yang digunakan oleh VietJet Air.


Namun bantahan mereka amat bertolak belakang dengan bukti-bukti yang terkumpul melalui akaun sosial media salah satu model yang menjadi pramugari berbikini, Ngoc Trinh. Parahnya lagi, syarikat ini seolah tutup mata dan telinga kerana mereka juga meminta para pramugari hanya mengenakan busana saat melayani penumpang dalam penerbangan dan foto-fotonya disebar luaskan oleh para penumpang. Akibatnya, VietJet Air mendapat sekatan oleh pihak berkuasa penerbangan Vietnam.
0 Komentar untuk "Demi Menarik Pelanggan,Pramugari Syarikat Penerbangan Semuanya Berbikini"

 
Copyright © 2014 the rock - All Rights Reserved
Template By Catatan Info